Yamaha DT 50
Autorem artykułu jest Olusia
Yamaha DT 50 to marzenie nastolatków od ponad 30 lat. 30 lat temu marzyli o nim dzisiejsi 40-50 latkowie oczywiście nie z Polski gdyż w Polsce popularne wtedy były motocykle innej produkcji niż japońskie. co ma w sobie jednak ten motorower że przez lata marzą o nim nastolatkowie z całego świata?
DT 50 posiada silnik dwusuwowy o pojemności zaledwie 50 ccm3. Wg polskiego prawa jest to więc tzw. motorower i nie potrzebne jest do jego prowadzenia prawo jazdy kategorii A czyli na motocykl. Seryjnie pojazd nie posiada dobrych osiągów, jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 45 km/h a moc wynosi zaledwie 3 KM. Dlaczego więc ten pojazd jest w wielu kręgach traktowany jako sportowa zabawka do jazdy w terenie? Otóż moc silnika, który posiada Yamaha DT 50 bardzo łatwo podnieść ze względu na to że jest to silnik dwusuwowy, jest to dokładnie jednostka o oznaczeniu AM6 która słynie z bardzo dużej skłonności do tuningu mechanicznego i łatwego podniesienia mocy do około 13 KM nawet bez zmiany pojemności silnika przez wymianę tłoka i cylindra, albowiem istnieją również specjalne "kity" zwiększające pojemność tego silnika nawet do 80ccm3. Oczywiście po tuningu pojazd ten nie może być już legalnie zarejestrowany na motorower (choć niestety wiele w Polsce nadal jest zarejestrowanych na motorower a nie spełnia kryteriów) i potrzebne jest do jego prowadzenia prawo jazdy. Yamaha DT50 to nie tylko bardzo fajny motocykl do jazdy w terenie, można z tego bardzo łatwo uczynić tzw. motocykl supermoto. Takim motocyklem możemy bezpiecznie jeździć po szosie, pokonując szybko zakręty i cieszyć się z prowadzenia niemal jak w ścigaczu.
To wszystko za niewielką cenę wszak nową DT50 kupimy w cenie poniżej 10 000 zł a używane kilkuletnie egzemplarze spokojnie możemy nabyć nawet poniżej 5000 zł. Nie polecamy jednak egzemplarzy które służyły do wyścigów na torze. Takie motocykle bywają bardzo wyeksploatowane, poza tym bardzo gruntowny tuning jaki one przeszły powoduje bardzo zwiększenie zużycie paliwa - nawet do 8 litrów na 100 km co jest wynikiem nie do przyjęcia. Seryjna Yamaha DT jest bardzo ekonomiczna i pali około 3 litry na 100 km.
---
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.